26.06.2025
Kui lülitate sisse oma “kontorist väljas” teavituse ja valmistute välja logima, kas olete mõelnud selle peale, kui erinevalt inimesed puhkavad? Mõned kaovad eetrist täielikult, teised on osaliselt kohal, tihti rannas tehtud selfie ja kiirete vastustega Slacki kanalites. See ei olene lihtsalt isiklikust eelistusest – inimeste puhkusekäitumist mõjutab organisatioonikultuur.
11.06.2025
Suvi on käes ja ühes sellega kauaoodatud puhkusteperiood. Kuid puhkuse olemuse kohta on levinud väärarusaam – see võrdsustatakse tihti puhkamisega. Enamik inimesi ja organisatsioone näeb puhkust peamiselt töökohast eemalolekuna, mis peaks justkui andma töötajatele võimaluse tööga seotud stressiallikatest eemalduda. Õige puhkamine, mitte lihtsalt töölt eemal viibimist tähistav “puhkus”, hõlmab aga energia taastamist, vaimset väljalülitumist ja võimalust tõeliselt ja naudinguga suhelda pere ja sõpradega. Maailmas, kus on hinnas pidev hõivatus ja „töörügamine”, on aja mahavõtmine ja oskus tõeliselt puhata muutunud haruldaseks, olgu siis arginädala jooksul või isegi puhkuse ajal
08.06.2025
Tänapäeva töömaailm eeldab üha enam läbipaistvust ja õiglust – eriti palgapoliitikas. Töötaja ei ole enam vaikiv palgasaaja, kes lihtsalt „võtab vastu, mis antakse“. Ta on teadlik, võrdleb, küsib ja tahab aru saada – miks mina saan nii, miks tema saab naa? Kui vastus sellele küsimusele on ähmane või puudub sootuks, ei tekita see mitte ainult pahameelt, vaid ka usaldamatust ja kaugenemist organisatsiooni eesmärkidest. See omakorda muudab mis tahes organisatsiooni jaoks eesmärkide saavutamise keerulisemaks.
02.06.2025
Tänapäeva dünaamilises töökeskkonnas tundub karisma sageli olevat edu võti. Kas hea suhtlemisoskus ja enesekindlus toovad tõesti kaasa suurema sissetuleku? Uuringud näitavad, et isiksuseomadused, eriti ekstravertsus, võivad tõepoolest mõjutada sissetuleku suurust, ja päris suurel määral. See paneb küsima, kuidas vaiksemad ja introvertsemad inimesed töökeskkonda sobituvad, eriti suuremates rahvusvahelistes ettevõtetes.
20.05.2025
Töötajate pühendumus, lojaalsus ja kogemus on juba aastaid personalistrateegiates põhiteemadeks. Tegelikult ei piisa aga enam ainult personaliosakondade pingutustest: töötajate kogemuse tõhus juhtimine sõltub üha enam otseste juhtide käitumisest, võimetest ja pühendumusest